Seriál Horná Dolná na Markíze

Seriál Horná Dolná na stanici Markíza hneď od začiatku svojho uvedenia na začiatku roku 2015 príjemne prekvapil. Stal sa tak jedným z najúspešnejších slovenských seriálov od čias fenomenálnych Susedov. Ten dosahoval so svojimi premiérovými časťami v rokoch 2006 až 2007 priemernú sledovanosť 783 tisíc divákov v cieľovej skupine 12 – 54 a podielom na trhu 64,1 %. Je však potrebné zohľadniť i to, že diváci mali k dispozícii menej slovenských kanálov a menej domácností malo prístup k širokému spektru televíznych kanálov. Markíza sa vtedy nechala počuť, že taký trhový podiel ako má Horná Dolná v prvej sérii, mal zo slovenských seriálov naposledy práve už spomínaný seriál Susedia. Napríklad štvrtú epizódu prvej série pozeralo až 920 tisíc divákov (12+) a z toho 645 tisíc v reklamne najzaujímavejšej skupine 12 až 54.

Štvrtá séria je na tom výrazne horšie. Veľký pád zaznamenala v porovnaní s vlaňajšími epizódami vysielanými na jeseň 2015. Vtedy sa sledovanosť pohybovala v podieli na úrovni 45 percent, teraz klesla pod úroveň 32 %. Značný úbytok nastal aj v celkovom počte divákov. Rekordná prvá séria sa pohybovala nad hranicou 900 tisíc divákov a nakukla aj k miliónu, druhá sa dostala na priemer 730 tisíc divákov. Neskôr sa nad 700 tisíc divákov dopracovali iba raz, pri štarte štvrtej série, neskôr sa to ustálilo na priemerných 550 tisíc. Šiesta časť tejto série padla zatiaľ na najnižšiu úroveň od spustenia seriálu a to 490 tisíc. Samozrejme, stále bavíme sa stále o premiérových častiach.

Pod tento pokles sa mohla podpísať aj stratégia televízie Markíza a to rozšírenie repríz seriálu v prime-time a blízkych časoch, čo môže vyznievať celkom kontraproduktívne, ale pre stanicu sú dôležité aj jej výkony repríz. V stredu v konkurencii Česko Slovensko má talent na JOJ-ke a v piatky s Milujem Slovensko na STV1. V nedeľu podvečer je dokonca líder s priemerným podielom do 30% s tým, že pomáha Televíznym novinám v nábehu, kedy v nedeľu zvykli prehrávať s Novinami na JOJ.

Novinky zo sveta TV
Ako už iste viete, novou generálnou riaditeľkou verejnoprávnej STVR sa prednedávnom stala Martina Flašíková. A tá už ..
10.6.2025
Sľub, výpravný dobový seriál na Markíze, si po fenomenálnom úspechu na televíznych obrazovkách celkom zaslúžene ..
6.6.2025
Televízna stanica Doma, ktorá patrí do portfólia skupiny Markíza už zanedlho uvedie na svojich obrazovkách ďalší ..
28.5.2025
Už zanedlho sa Slovensko stane hostiteľom prestížneho futbalového podujatia. V júni sa totiž u nás začínajú ..
20.5.2025
Áno je to tak, Markíza na jeseň 2025 spúšťa už tretiu sériu obľúbenej reality šou Jama levova a pre divákov ..
16.5.2025
Blíži sa letná televízna sezóna a v podstate od všetkých slovenských seriálových hitov si diváci dajú povinnú ..
8.5.2025
Ako je už dobrým zvykom, naša verejnoprávna televízia nám opäť raz na Vianoce ponúkne originálnu rozprávku z vlastnej ..
3.5.2025
Hokejové majstrovstvá v ľadovom hokeji 2025 sa nezadržateľne blížia a ako je už dávnejšie známe, ..
2.5.2025
Televízia JOJ sa chce zviezť na vlne popularity „školských“ seriálov a práve začala natáčať svoj vlastný projekt. ..
17.4.2025
Veľkonočná ponuka televíznych programov našich televízií je aj v roku 2025 tradične veľmi bohatá. Najväčší hráči ..
13.4.2025