Najsledovanejšia slovenská televízia za apríl 2020? Markíza
Áno je to tak. V čase koronakrízy si na našom televíznom trhu najlepšie viedla súkromná televízia zo Záhorskej Bystrice – televízia Markíza. Celý mesiac, každý jeden deň. A to ako v priebehu dňa, tak aj v prime-time. Zabodovalo spravodajstvo, filmy aj Superstar.
Skupina Markíza a jej stanice Markíza, Dajto a Doma si jednoznačne posilnila pozíciu lídra slovenského televízneho trhu. Priemerný celodenný trhový podiel v cieľovej skupine 12-54 sa zastavil na hodnote 27,1 %, čo znamená, že svoju najbližšiu konkurenčnú skupinu JOJ predstihla až o 7 percentuálnych bodov (výsledok JOJ bol 20,1 %). Samotná materská stanica Tv Markíza bola v apríli 2020 najsilnejšou spomedzi všetkých slovenských staníc s priemerným celodenným trhovým podielom 19,8 % (v cieľovej skupine 12-54). Tv JOJ na druhom mieste dosiahla len 13,6 %. V prime time (19.00 až 23.00) to bolo ešte výraznejšie – Markíza vs JOJ: 23,8 % ku 16,8 %.
Najsledovanejším programom vôbec boli Televízne noviny na Markíze a najvyššie čísla dosiahli v pondelok 13.apríla 2020 (správy v tento deň sprostredkovala až 793 tisíc divákom vo veku nad 12 rokov). V apríli sme tiež mali možnosť vidieť dosiaľ najsledovanejší film tohto roka. S výsledkom ratingu 15 % a trhovým podielom 31,9 % v cieľovke 12-54 sa ním stal snímok Ženy v běhu (česká romantická komédia), takisto na Markíze.
Markíza tiež stále boduje s nehynúcim formátom speváckej súťaže Superstar, so zatiaľ poslednou sériou dokonca prekonáva rekordy. Nedeľná epizóda z 26.apríla sa napríklad stala doposiaľ najsledovanejším zábavným programom aktuálneho roka v rámci všetkých slovenských staníc. Veľký záujem však diváci prejavili aj o mimoriadne relácie o koronavíruse, kde sa rozoberali dôležité informácie súvisiace s celosvetovou pandémiou Covid-19 a tak výraznou mierou prispeli k lepšej informovanosti obyvateľstva.
Kategórie: Novinky v slovenských tv, Novinky v TV Markíza a jej kanáloch, Novinky zo sveta TV